Kronik Subdural Kanama

Kronik subdural kanama ne demek?

Özellikle travma öyküsü olan hastalarda uzun dönemde sızıntı tarzı kanamaların birikmesi sonucu oluşan kanamalara kronik subdural kanama deriz.

Travma nedeniyle acil servise başvuran hastaları travma sonrası geç dönemde gelişebilecek kanamalar nedeniyle uyarırız.

Kronik subdural kanama ne zaman görürüz?

Travma öyküsü olan  ileri yaş, kan sulandırıcı kullanım öyküsü olan hastalarda travma sonrası ortalama 20 gün sonra baş ağrısı, mide bulantısı, kusma, bilinç bulanıklığı, el veya bacakta cansızlık şikayeti ile acil servise başvurması üzerine çektiğimiz beyin tomografisinde beyin zarı ile beyin arasında kan birikimi olarak görürüz.

Kronik subdural kanama ameliyatı nasıl yapılır?

Bu durum beyin zarı ile beyin arasındaki köprü venlerin gerilerek kan sızmasından kaynaklanır. Beyne bası yapan bu birikmiş kanın cerrahi ile boşaltılması gerekmektedir.

Çoğu zaman kafatasına bozuk para büyüklüğünde delik açarak o delikten biriken kan boşaltılır. Delikten boşaltılamayacak yoğunluktaki ve büyüklükteki kanamalarda kemik dokusu kranitomi dediğimiz daha büyük açılarak kanama boşaltılır.

Kronik subdural kanama ameliyatı riskli mi?

Subdural kanama ameliyatı sonrası tekrar kanama, enfeksiyon gibi riskleri mevcuttur. Kan sulandırıcı kullanan, yaşlı hastalarda bu riskler artmaktadır.

Kronik subdural kanama ameliyatı ne kadar sürer?

Subdural hematom ameliyatı yapılan cerrahiye göre değişmekle birlikte ortalama 45 dk cerrahi süresi vardır. Anestezi öncesi hazırlık, uyandırma gibi durumlarıda eklediğimizde 2,5 saati bulabilir.

Kronik subdural kanama sonrası ne zaman taburcu olur?

Ameliyat sonrası hastaların şikayetlerinde hızlı bir düzelme olur.  Zamanla beyin dokusu genişleyerek kanama öncesi eski haline gelir. Hastalar  ortalama ameliyat sonrası 3. gün  taburcu edilir. Yaşlı hastalarda beyin dokusunun genişleyerek eski haline gelmesi zaman alabilir.