Karpal Tünel Sendromu

Karpal tünel sendromu belirtileri nelerdir?

Hepimizde zaman zaman elimizde uyuşma olmuştur.  Sürekli tekrarlayan el hareketleri örgü örmek, gitar çalmak, uzun süreli bilgisayar mouse kullanımı gibi durumlar yapıyorsanız elinizde sinir sıkışması olabilir.

Hastalarıma özellikle şu soruyu sorarım. Ağrınız gece uykudan uyandırıyor mu?  Sabah kalktığınızda  ellerinizi sallama ihtiyacı hissediyor musunuz? Cevabı evet ise, sinir sıkışmanız olabilir. El bileğinden geçen median sinirin sıkışması, özellikle ilk 3 parmakta ağrı, uyuşma, karıncalanma şikayetine sebep olur. Tuzaklanmanın ileri olduğu hastalarda özellikle el baş parmak kasında erime, ellerde hareket kısıtlılığı görürüz.

Karpal tünel sendromu tanısı nasıl koyulur?

Tanı için servikal mr ve elektrofizyolojik test mutlaka yapılması gereklidir.  Boyun fıtığı ve sinir tuzaklanması birlikteliğini çok sık olmasından ötürü bu iki test birlikte istenmesi faydalı olacaktır. El bileğinde median sinirde ağır derece sinir sıkışması olan hastalarda, baş parmak kasında erime göze çarpar. Bu hastalar için mutlak tedavi cerrahidir.

Karpal tünel sendromu ne zaman geçer?

Hafif ve orta derece sinir sıkışması olan hastaların bileklik ve b12 vitamin kompleksi içeren ilaçlar alması önemlidir. Hafif ve orta derece sinir sıkışması olan hastalarda el bileğine yapılan enjeksiyonlar oldukça faydalıdır. EMG’de ağır derece sinir sıkışması olan hastaların şikayetleri cerrahi olmadan geçmez.

Karpal tünel sendromu tekrarlar mı?

Sinir basısına sebep olan duruma devam etmesi durumunda tekrarlayabilir. Her iki elde, önce sağda daha sonra solda aynı şikayetten ameliyat olan hastaların  sayısı az değildir.

Karpal tünel sendromu ameliyatı riskli mi?

Karpal tünel sendormu için yapılan median sinir serbestleştirilmesi risksiz bir işlemdir. Lokal anestezi ile el bileğinden median siniri sıkıştıran ligaman serbestleştirilir. Hasta aynı gün taburcu edilir.  İşlem sonrası bir hafta gün aşırı pansuman yapılması önerilir. İşlem sonrası 3.gün itibari ile eline su değdirebilir. Elini birinci günden itibaren aktif kullanabilir. Bazı hastalarda ameliyat sonrası elde şişlik ödem görülebilir, bu durum geçicidir.